Een bedrijfsfilosofie waarmee we brood kopen bij de bakker. Daar komt-ie:
Geen bloemen, geen bezoek
‘Uitgever’: het was al geen vleiende aanduiding, want uitgeven kan iedereen, maar binnenhalen, dat dan weer niet. ‘Publishing’ is voor veel media-ondernemingen de afgelopen 50 jaar een tikkie te gemakzuchtig trucje gebleken dat 10-20 jaar geleden bruut ontmaskerd werd door de internetrevolutie en een knallende recessie. Door de inversie van de mediamacht haakten lezers en adverteerders massaal af. Ze gingen zelf schrijven en uitgeven met de hulp van onverslaanbare tech-giganten als google en consorten… een gekkenhuis. De uitgevers die erbij stonden en ernaar keken, werden op de digitale snelweg finaal uit hun schoenen gereden. Zij liggen nu vanuit hun uitgeversgraf madeliefjes omhoog te duwen.
Is heel Gallië veroverd?
Neen, natuurlijk. De uitgevers die uit de kramp schoten en de webrevolutie al vroeg vertaalden naar nieuwe toegevoegde waarden en verdienmodellen, plukken daar nu de vruchten van. Zhomer is zo’n mediaonderneming, die haar exploitatiemaatschappijen niet ijzerenheinig ‘de lezers’ en ‘de adverteerders’ laat opzoeken, maar de community’s die gebouwd zijn op dezelfde interesses, beroepen, waarden en verbindende lingo. Daar is behoefte aan hoogstaande content en een multimediale aanpak, waarin conversie een dominante rol speelt. Die aanpak werkt. Duurzaam.
CONSULTANCY > CONTENT > COMMUNITY > CONVERSION > COMMERCE