Stichting Lenthe: people & planet voorop                                 

Dat maatschappelijke betrokkenheid geen schaamlapje hoeft te zijn voor louter financieel rendement, bewijst Zhomer met haar 100% non profit-label Lenthe, een initiatief van Zhomer-oprichters Don Akkermans en Ingrid Mulder. Vanaf het begin is Lenthe actief als uitgever van media en organisator van evenementen op het terrein van kunst, cultuur en filantropie.  Lenthe is een self liquidating stichting die tot doel heeft om, met hulp van collega-stichtingen en funders, private vrijgevigheid (geld, kennis en tijd) voor maatschappelijke en culturele doelen in Nederland te ontsluiten. Hierdoor draagt Stichting Lenthe bij aan de slagkracht van burgerinitiatieven die het algemeen nut dienen en aan een weerbare en actieve civil society.

 


De middelen die Stichting Lenthe inzet voor haar missie zijn onafhankelijke en op hun terrein leidende media(merken) in filantropie, fundraising, kunst en cultuur: De Dikke Blauwe, The Fundraiser, Nationaal Atelier en Tableau. In print, online en live (Civil Power, Dag van het Mecenaat) creëert Lenthe platforms voor nieuws, achtergrond en opiniëring die die zowel gericht zijn op de donoren, beheerders als besteders van de ruim 6 miljard euro ‘goed geld’ die jaarlijks in Nederland omgaan.

Meer informatie over Stichting Lenthe en haar mediaplatforms:

Lenthe

De Dikke Blauwe
The Fundraiser
Tableau
Nationaal Atelier
Civil Power
Dag van het Mecenaat